Handelsvillkor

Nedan följer de försäljnings- och leveransvillkor som gäller för inköp hos Vision4Kids.se om inget annat skriftligen överenskommits mellan köpare och Vision4Kids ApS.

1. Vid verkställd beställning

När du har lagt en beställning hos Vision4Kids.se får du en orderbekräftelse via e-post med en översikt över dina beställda produkter. Om du inte får detta kvitto direkt efter köpet ber vi dig att kontrollera ditt spamfilter.

Vision4Kids kan avbryta beställningen på grund av tryckfel, tekniska problem, leveransfel och dylikt. När produkten har förpackats skickas en bindande faktura till dig via e-post.

2. Dokumentation och vägledning

Om det finns produktbeskrivningar eller bruksanvisningar för produkterna som köpts hos Vision4Kids.se följer dessa med i leveransen från Vision4Kids. Vill du få mer information eller rådgivning av Vision4Kids är den bara av vägledande karaktär.

3. Persondata

För att slutföra en beställning måste man ange ett antal personuppgifter. Dessa används uteslutande för att kunna leverera beställningen och administrera förfrågningar om den vid behov. Personuppgifter lämnas inte ut till tredje part.

4. Priser

Priserna som anges påVision4Kids.se är i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms.

Om du bor i ett land utanför EU dras momsen automatiskt av i kassan. Ditt totala pris exklusive moms kommer att framgå av orderbekräftelsen som du måste godkänna innan betalning.

Vision4Kids förbehåller sig rätten för eventuella skatteförändringar, pris- och korrekturfel m.m.

5. Betalning

Vid köp av varor hos Vision4Kids kan man betala med Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, Trustly, Apple Pay, Google Pay och Klarna. För tillfället är det inte möjligt att betala via banköverföring.

Betalning sker via en krypterad (SSL) anslutning och Vision4Kids har inte tillgång till dina kortuppgifter. Beloppet dras från ditt konto när produkterna skickas och det dras aldrig ett högre belopp än det du har godkänt. Det tillkommer inga avgifter för användning av kreditkort.

6. Frakt och leverans

Vision4Kids skickar varorna med PostNord, GLS eller Bring och skickar dem på samma dag för beställningar som lagts innan kl. 13.00. – Dock senast två dagar efter slutförd beställning. Om det mot förmodan uppstår en fördröjning av transport på mer än två dagar kommer Vision4Kids att informera dig om detta via e-post.

Vid köp av flera produkter skickas de normalt tillsammans. Under normala omständigheter kommer varorna nå dig inom 3-6 arbetsdagar.

Leveransen av varor från Vision4Kids anses ha skett när köparen har mottagit varorna.

Köparen kan se leveranskostnaderna i kundvagnen och genom att godkänna beställningen accepterar du även angivna leveranskostnader.

Vi erbjuder fri frakt vid köp över 1.000 kr – det billigaste fraktalternativet.

7. Risken för produkterna

Vision4Kids ansvarar för produkterna tills leveransen har ägt rum varefter du som köpare tar över ansvaret för produkterna.

8. Ångerrätt / returrätt

Som köpare har du 30 dagars ångerrätt för köp hos Vision4Kids.se. Ånger- / returrätten löper ut 30 dagar efter dagen då du mottar din beställning. Inom 30 dagar från mottagandet av beställningen måste du meddela oss via e-post på info@vision4kids.se med information om att du vill utöva din ångerrätt. Du kan inte ångra köpet genom att helt enkelt vägra att ta emot beställningen utan att samtidigt informera oss via e-post om att du vill åberopa din ångerrätt.
 
Du måste returnera produkten till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Därutöver ansvarar du även för kostnaderna i samband med retur av varor.
 
Vid retur är du ansvarig för att varan är korrekt förpackad och bär risken / ansvaret för varan tills den nått Vision4Kids.
 
Om den totala beställningen varit på ett belopp som genererat fri frakt, och en partiell retur motsvarar att de behållna varorna hade inneburit att köparen skulle betalat för fraktkostnaderna, moträknas fraktkostnaden mot det returnerade beloppet, så att kunden betalar fraktkostnaderna för leveransen av den behållna delen av beställningen.
 

8.1 Produktens skick och antal

Vid returer måste varan som returneras vara av samma skick och antal som när den mottogs vid leverans.

Du ansvarar endast för eventuell produktvärdeminskning som beror på annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa produktens art, egenskaper och funktionalitet. Med andra ord kan du prova / se produkten på samma sätt som om du provar / ser den i en fysisk butik. Hela köpesumman återbetalas om detta har efterlevts. Om produkten har testas utöver det som beskrivs ovan så anser vi den som använd och det innebär att du vid ångrat köp endast får återbetalat en del eller inget av köpesumman. Detta beror på produktens kommersiella värde.

8.2 Återbetalning av köpesumma

Hela beloppet återbetalas för de returnerade varorna. Om en beställning returneras så återbetalas även de ursprungliga fraktkostnaderna. Återbetalning sker när Vision4Kids har fått varorna i retur.

I händelse av en värdeförminskning som du ansvarar för dras denna av från beloppet. Pengarna returneras utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från dagen då vi fick varan i retur.

Vi utför återbetalningen med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen. Vid digital återbetalning kan det ta upp till fem dagar innan den når dig.

8.3 Om du ångrar ditt köp ska produkten skickas till:

Om du ångrar ditt köp ska produkten skickas till:

Vision4Kids ApS
Elmekrogen 6B
3500 Værløse
Danmark

När du returnera produkten ombeds du att ange beställningsnummer. Produkten måste alltid returneras i försvarligt emballage.

8.4 Vad ska jag bifoga vid retur?

Utöver produkten som ska returneras måste du bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller följesedel med beställningsnummer. Vi tar inte emot förpackningar som skickas per efterkrav. Produkten måste naturligtvis förpackas på ett säkert sätt.

9. Reklamationsrätt

Enligt köplagens regler har man som kund 36 månaders reklamationsrätt på alla varor. Du måste kontakta Vision4Kids så snart som möjligt om du upptäcker ett fel eller defekt på en köpt vara och beskriva felet / defekten. Om produkten har ett fel / defekt kommer Vision4Kids att försöka avhjälpa det eller alternativt ersätta den med en ny. Detta naturligtvis under förutsättning att reklamationen är berättigad och att bristen inte uppstått på grund av felaktig produktanvändning eller annan felhantering.

Vi återbetalar dina (rimliga) fraktkostnader om reklamationen är berättigad.

9.1 Hur snabbt måste jag reklamera?

Du måste reklamera inom “skälig tid” efter att du har upptäckt felet på produkten.
 
Gör oss uppmärksamma på reklamationen genom att kontakta oss på telefon (+45) 42 61 62 22 eller e-post info@vision4kids.se.
 

9.2 Vart ska varan skickas?

Varan ska skickas till:
Vision4Kids ApS
Elmekrogen 6B
3500 Værløse
Danmark
 
När du returnera produkten ska du ange beställningsnummer och förklara problemet så detaljerat som möjligt.
 
OBS: Vi tar inte emot paket som skickas mot efterkrav eller dylikt.
 
Produkten måste alltid returneras i försvarligt emballage. Kom ihåg att få ett fraktkvitto för att få ersättning för dina (rimliga) fraktkostnader. Utan kvitto kommer vi inte att återbetala några eventuella fraktkostnader.
 

10. Förbehåll och ansvarsfriskrivning

Vision4Kids tar förbehåll för eventuella avgiftsändringar, pris- och korrekturfel, tekniska fel, utsålda varor och force majeure; inklusive arbetskonflikter och brister vid eller förseningar i samband med leveranser från våra underleverantörer.

11. Allmän information om Vision4Kids.se

Vision4Kids ApS
Elmekrogen 6B
3500 Værløse
Danmark

Tel: (+45) 42 61 62 22
E-post: info@vision4kids.se
CVR-nummer: DK-38614428

Uppdaterad 6/2022